Hoop dance triky

Hoop dance vnímám jako pohyb, při kterém kroužíme obručí a v různém tempu měníme roviny a úrovně obruče.

Někdo si vystačí s kroužením na těle, někdo se rád naučí pár kreativních přesunů obruče a dalších trikových vychytávek, do kterých se přirozeným způsobem pohybujete do hudby. Takže tančíte.

Když je ve vašem okolí instruktor nebo se u vás schází parta hooperů, zašla bych za nimi. Získáte představu co a jak dělat, případně vás poopraví nebo poradí, když obruč padá. Do začátku vám to může dost zkrátit cestu k zorientování se.

Když není v okolí ani jednoho obručového živáčka, zvládnete to sami s pomocí internetu.

Začněte v klídku a pomalu.  Nejdřív ze všeho – jasná věc – se naučíte kroužit s obručí v pase. A hrajete si s tím – měníte postavení chodidel, otáčíte se, zapojíte ruce, zvedáte chodidla, zkoušíte různé taneční kroky. Po pase následují boky – a zase… co umíte s obručí v pase, zvládněte s obručí na bocích. Plus přesouvejte obruč do pasu a zpátky na boky. Kroužení na bocích je dobrá vstupní brána pro kroužení na stehnech.

Pak si v mezičase taky vezměte obruč do ruky a různě s ní manipulujte, pusťte si hudbu a zkoušejte, co vás napadne… pusťte uzdu fantazie… zvyknete si tak i na váhu obruče, s kterou se vaše ruce a paže musí seznámit (nejvděčnější vám budou svaly a ještě si tou nejpřirozenější cestou najdete pár triků „off body“, aniž byste složitě vyhledávali výuková videa.

Jakmile se po pár týdnech cítíte už dostatečně rozhýbaní, posílení, vrhněte se na kroužení na ramenou a hrudníku. V tomhle případě obzvlášť! Nelámejte obruč přes koleno. Většinou je tohle velká výzva a chce to hodně času, tréninku a trpělivosti. A taky nějakou kompenzaci (pár rehab cviků, dechová cvičení, masáž, …). Nezapomeňte, že chcete obruč udržet v horní části hrudníku – zad, která už tak odnášejí náš sedavý a kancelářský styl života, nezapomeňte, že když už rozpohybujete hrudník, maximálně svěsíte ještě víc ramena směrem dolů a najedou potřebujete hrudník naopak otevřít, udržet obruč v rotaci a do toho tak nějak správně dýchat, nezvedat ramena k uším a ještě se u toho super pohodově usmívat… takže klídek, nespěchat a hlavně se nehroutit z toho, že vám nejde kroužit na hrudníku, když máte obruč doma týden ;-D

Když se naučíte kroužit izolovaně na různých částech těla, je na čase začít drtit plynulé přesuny obruče z boků do pasu, z pasu na hrudník, z pasu na stehna, apod.… Současně se učte přesuny z těla mimo a zpátky. A NIKDY nezapomínejte učit se všechno do obou směrů.

Několik dovedností s obručí, jak je najdete na youtube:

On body:

Pas – waist hooping, boky – hip hooping, stehna – knee hooping , hrudník – chest hooping, ramena – shoulder hooping, krk – neck hooping

Off body:

Laso, halo, smearing hoop, revolving door, isolation, bus driver isolation, iso pop, weave hoop, jump throug, back rolls, chest rolls, lift up hoop, vortex, helicopter, duck in, elevator hoop, wedgie hoop , mandala hoop    

triky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.